Publikované

Sonoff IoT moduly SVK Helpdesk nápoveda pre Ewelink

Návody a najčastejšie otázky pre moduly od firmy ITEAD (Sonoff)tu. V nápovede sú najbežnejšie chyby užívateľov pri práci so Sonoff modulmi a Ewelink aplikáciou. V nápovede sa dozviete, ako presne spárovať zariadenie pripojené cez Wifi s vašou aplikáciou v mobilnom telefóne.

Základný princíp platí pre všetky moduly, ktoré chcete spojiť s aplikáciou ewelink vo vašom smartfóne, tip : prehľad modulov v kategórii Internet vecí IoT

 

Základný manuál pre spárovanie modulu Sonoff so Ewelink aplikáciou vo vašom smartfóne.

  1. Nainštalujte si do mobilu aplikáciu Ewelink, získate ju oskenovaním QR kódu v manuále na krabičke, alebo si ju stiahnite pre Android  Ewelink v Google play obchode  a pre  Ewelink pre Apple iOS je dostupná na iTunes 
  2. Registrujte sa, na mail príde overovací kód, ktorý treba zadať.
  3. Pripravte si wifi router s pripojením na Internet, je dôležité, aby smerovač mal internetové pripojenie. Na začiatku testu je najlepšie použiť smerovač 2.4Ghz bez  hesla, ale ak máte wifi s heslom, je to v poriadku. Je to iba pre jednoduchosť.
  4. Umiestnite všetko (Sonoff modu + wifi router + mobilný telefón) na vzdialenosť 1metra pre dobrý signál. Všetky zariadenia musia byť zapnuté.
  5. S mobilným telefónom sa pripojte na internet cez wifi router otestujete tak, či má router dobré pripojenie. Naštartujte ewelink aplikáciu v mobile.
  6. Prihlásite sa do aplikácie Ewelink, prejdite na “ADD DEVICE”, v ďalšom kroku zadajte SSID a heslo z wifi smerovača alebo nechajte prázdne, ak nemáte žiadne heslo.
  7. Dotknite sa tlačidla pre párovanie na Sonoff module (modul zvyčajne signalizuje zmenou rýchlosti blikania LED) v aplikácii a spustí sa párovanie. Na displeji sa zobrazuje načítavanie s “pripojením čakajte”, našiel sa ITEAD xxxxxx a podobne.
  8. Po spojení zariadení uveďte názov zariadenia – spárovaného modulu zariadenia sú v spojení, komunikujú.
  9. TEST: otestujte funkčnosť modul napríklad dajte pokyn cez aplikáciu ZAP /VYP.

 

Čo robiť, keď sa vytlačí spojenie zlyhalo alebo párovanie zariadenia zlyhalo?

 

Príručka na riešenie problémov:

Najčastejšia príčina problémov, prečo modul nepracuje tak ako má, je SLABÝ SIGNÁL. Pri IoT je dobrý signál resp. stabilné internetové pripojenie veľmi dôležité, inak môže dôjsť k tomu,  že na mobilnom telefóne sa nebude zobrazovať aktuálny stav zariadenia, vaše pokyny nebudú spracované a podobne.

 

Najčastejšia chyba: párovanie priamo cez wifi ponuku v smarfóne.

Sonoff wifi modul vyhľadávate cez wifi pripojenia v mobile a pokúšate sa naň priamo napojiť  – takto to nefunguje, spárovanie funguje iba cez aplikáciu napríklad Ewelink.

 

Neúspešné párovanie modulu so zariadením

Najčastejšie sa vyskytuje problém so slabým signálom z wifi smerovača do mobilu alebo do Sonoff modulu. Ak máte dobrý signál v mobilnom telefóne, neznamená to aj dobrý signál pre Sonoff modul, preto prvé párovanie vykonajte tak, aby boli zariadenia 1-2metre od seba tak, ako je to hore v návode. Potom môžete testovať dosah a stabilitu pripojenia.

WIFI Signál v mobilnom telefóne môže byť dobrý, ale nemusia byť rovnaké pre signál Sonoff.

Zlyhalo zariadenie (Device Failed):

Ak bolo zariadenie správne spárované, ale zadali ste pokyn ktorý nespracoval a vypísalo Vám device failed najčastejšie chyba v nestabilnom internetovom pripojení. Ak máte internetové projenie OK aj wifi signál skúste zariadenie spárovať znovu .

Ak máte problém, môžete napísať komentár, skúsime Vám poradiť.

Užitočné stránky s podporou :

Indetifikácia statusu podľa LED indikácie:

Najčastejšie problémy s pripojením:

Dobrý manual pre Ewelink aplikáciu:

Ewelink aplikácia:

 

Publikované

Ako spárovať Sonnoff a najčastejšie Otázky odpoveďe -Slovenská podpora

1. Moje zariadenie sa úspešne pridalo, ale zostane “offline”?

Odpovede: Novo pridané zariadenie potrebuje 1-2 minúty na pripojenie k smerovaču a internetu. Ak zostane offline dlho, zvážte problém podľa stavu zeleného indikátora:

1.1. Zelená LED dióda rýchlo bliká raz a opakuje sa, čo znamená, že zariadenie sa nepodarilo pripojiť k smerovaču. Dôvodom môže byť zadanie nesprávneho hesla WiFi alebo prístroj je príliš ďaleko od smerovača, čo spôsobuje slabý signál WiFi. Zariadenie nemožno pridať do smerovača 5G-wifi, je v poriadku iba zariadenie 2.4G-wifi. Nakoniec sa uistite, že váš smerovač je MAC-otvorený.

1.2. Zelená LED pomaly bliká raz a opakuje, čo znamená, že zariadenie bolo pripojené k smerovaču a serveru, ale nepodarilo sa ho pridať do zoznamu zariadení. Znova zapnite zariadenie, ak ešte stále nefunguje, jednoducho ho znova pridajte.

1.3. Zelená LED rýchlo dvakrát blikne a opakuje sa, čo znamená, že zariadenie bolo pripojené k smerovaču, ale nepodarilo sa pripojiť k serveru. Preverte prosím, že váš WiFi smerovač funguje normálne.

2. Prečo zariadenie APP nemôže nájsť zariadenie v stave spárovania?

Odpoveď: Je to kvôli vyrovnávacej pamäti vášho telefónu. Zavrite prosím sieť WLAN na vašom telefóne a po minúte ho otvorte. Súčasne vypnite prístroj, ak môžete, potom ho zapnite, aby ste to skúsili znova.

3. Moja WiFi platnosť vypršala, môžem pripojiť zariadenia k sieti LAN?

Odpoveď: Sonoff  T1 nepodporuje kontrolu LAN. Budete sa musieť pripojiť k sieti WiFi s internetom.

Stranka podpory od výrobcu Sonoff: Itead.cc/support

Ak máte otázku prosím napíšte ju dolu do komentárov:

Publikované

Informácie o LED žiarovkách, ktoré vám pomôžu pri ich nákupe

Aktuálne informácie o LED žiarovkách, ktoré vám pomôžu vybrať správne modely a urobiť tak výhodný nákup.V článku nájdete popis pätíc a závitov, LED čipov, ich farby svetla, výkon a určenie.

Pokračovať v čítaní: Informácie o LED žiarovkách, ktoré vám pomôžu pri ich nákupe