Uverejnené Jeden komentár

Sonoff IoT moduly SVK Helpdesk nápoveda pre Ewelink

Návody a najčastejšie otázky pre moduly od firmy ITEAD (Sonoff)tu. V nápovede sú najbežnejšie chyby užívateľov pri práci so Sonoff modulmi a Ewelink aplikáciou. V nápovede sa dozviete, ako presne spárovať zariadenie pripojené cez Wifi s vašou aplikáciou v mobilnom telefóne.

Základný princíp platí pre všetky moduly, ktoré chcete spojiť s aplikáciou ewelink vo vašom smartfóne, tip : prehľad modulov v kategórii Internet vecí IoT

 

Základný manuál pre spárovanie modulu Sonoff so Ewelink aplikáciou vo vašom smartfóne.

  1. Nainštalujte si do mobilu aplikáciu Ewelink, získate ju oskenovaním QR kódu v manuále na krabičke, alebo si ju stiahnite pre Android  Ewelink v Google play obchode  a pre  Ewelink pre Apple iOS je dostupná na iTunes 
  2. Registrujte sa, na mail príde overovací kód, ktorý treba zadať.
  3. Pripravte si wifi router s pripojením na Internet, je dôležité, aby smerovač mal internetové pripojenie. Na začiatku testu je najlepšie použiť smerovač 2.4Ghz bez  hesla, ale ak máte wifi s heslom, je to v poriadku. Je to iba pre jednoduchosť.
  4. Umiestnite všetko (Sonoff modu + wifi router + mobilný telefón) na vzdialenosť 1metra pre dobrý signál. Všetky zariadenia musia byť zapnuté.
  5. S mobilným telefónom sa pripojte na internet cez wifi router otestujete tak, či má router dobré pripojenie. Naštartujte ewelink aplikáciu v mobile.
  6. Prihlásite sa do aplikácie Ewelink, prejdite na „ADD DEVICE“, v ďalšom kroku zadajte SSID a heslo z wifi smerovača alebo nechajte prázdne, ak nemáte žiadne heslo.
  7. Dotknite sa tlačidla pre párovanie na Sonoff module (modul zvyčajne signalizuje zmenou rýchlosti blikania LED) v aplikácii a spustí sa párovanie. Na displeji sa zobrazuje načítavanie s „pripojením čakajte“, našiel sa ITEAD xxxxxx a podobne.
  8. Po spojení zariadení uveďte názov zariadenia – spárovaného modulu zariadenia sú v spojení, komunikujú.
  9. TEST: otestujte funkčnosť modul napríklad dajte pokyn cez aplikáciu ZAP /VYP.

 

Čo robiť, keď sa vytlačí spojenie zlyhalo alebo párovanie zariadenia zlyhalo?

 

Príručka na riešenie problémov:

Najčastejšia príčina problémov, prečo modul nepracuje tak ako má, je SLABÝ SIGNÁL. Pri IoT je dobrý signál resp. stabilné internetové pripojenie veľmi dôležité, inak môže dôjsť k tomu,  že na mobilnom telefóne sa nebude zobrazovať aktuálny stav zariadenia, vaše pokyny nebudú spracované a podobne.

 

Najčastejšia chyba: párovanie priamo cez wifi ponuku v smarfóne.

Sonoff wifi modul vyhľadávate cez wifi pripojenia v mobile a pokúšate sa naň priamo napojiť  – takto to nefunguje, spárovanie funguje iba cez aplikáciu napríklad Ewelink.

 

Neúspešné párovanie modulu so zariadením

Najčastejšie sa vyskytuje problém so slabým signálom z wifi smerovača do mobilu alebo do Sonoff modulu. Ak máte dobrý signál v mobilnom telefóne, neznamená to aj dobrý signál pre Sonoff modul, preto prvé párovanie vykonajte tak, aby boli zariadenia 1-2metre od seba tak, ako je to hore v návode. Potom môžete testovať dosah a stabilitu pripojenia.

WIFI Signál v mobilnom telefóne môže byť dobrý, ale nemusia byť rovnaké pre signál Sonoff.

Zlyhalo zariadenie (Device Failed):

Ak bolo zariadenie správne spárované, ale zadali ste pokyn ktorý nespracoval a vypísalo Vám device failed najčastejšie chyba v nestabilnom internetovom pripojení. Ak máte internetové projenie OK aj wifi signál skúste zariadenie spárovať znovu .

Ak máte problém, môžete napísať komentár, skúsime Vám poradiť.

Užitočné stránky s podporou :

Indetifikácia statusu podľa LED indikácie:

Najčastejšie problémy s pripojením:

Dobrý manual pre Ewelink aplikáciu:

Ewelink aplikácia:

 

1 názor k “Sonoff IoT moduly SVK Helpdesk nápoveda pre Ewelink

  1. Dobry den, dostal jsem vypínač Sonoff TXT2EU3C. Pro vyzkoušení jsem jej namontoval. Fungoval perfektně Zkoušel jsem ho přes apku Domácnost pro Iphony. Reakce na hlasové pokyny v pohodě. Pak jsem jej zdemontoval abych upravil krabice ve zdi a po opětném namontováni už Mi jej telefon nenašel. Funguje jen bez wifi. Zkoušel jsem ho i pres telefon s Androidem ale nefunguje. Zkoušel jsem i aplikaci eWelink, ale nenajde mi žadne zarizeni. Ewelink Mi ani nenajde router, ale wifi funguje bez problemů. Zkoušel jsem nějaký restart, kdy se držel vypínač par vteřin pak pípnul jednou, pak dvakrát a sepnul, ale uz se neparuje s wifi. Nevíte jestli jsem ten restart dělal správně, nebo existuje jiná metoda? Anebo se vypinač nejak pokazil, protože na dotek je funkcni a při zapnutí problikne signalizace wifi. Děkuji J.Karola

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *